zaterdag 28 juli 2012



Op weg naar Ulaan Batar, 6u tijdsverschil, de zon komt in het vliegtuig sneller op dan gewoonlijk. Toch iets raars, die tijdszones, nu ben ik voor op Europa alsof we vroeger in de tijd reizen. Als je nu zou blijven rondjes draaien rond de wereld, kom je dan steeds vroeger in de tijd terecht? Zou je dan naar het verleden kunnen terugreizen? Of in andere richting, even in de toekomst kunnen stappen?


Moet toch mogelijk zijn, als we naar de sterren kijken zien we toch ook het verleden, waarom zou dat dan op aarde niet kunnen? Misschien komt het beeld dat ik van jou heb ook wel met een fikse vertraging toe. Misschien zie jij er eigenlijk helemaal anders uit maar zit er een fout in de geleiding van mijn ogen naar mijn hersenen. Misschien besta jij wel in 4D alleen heb ik dat nog niet door. Of wie weet zie ik alles rozer dan de werkelijkheid en jij alles groener.. Misschien is een zebra helemaal niet gestreept, bestaan roze olifanten echt of moet ik deze keer gewoon wat minder pilletjes nemen..


Maar goed, als je nu op de rand van die tijdszone's staat (is dat niet op de Fiji-eilanden?) dan sta je dus in vandaag en morgen tegelijk. Of met 1 been in vandaag en 1 been in gisteren. Het blijft toch iets merkwaardig.


Ik denk dat ik mijn toertjes rond de wereld maar ga laten voor wat het is. Laat gisteren maar een herinnering zijn en morgen een verwachting. En vandaag, vandaag ben ik met een prachtige ochtendzon in Ulaan Batar uit het vliegtuig gestapt. Mijn fiets daarentegen verwacht ik pas morgen.


Tot dan.

1 opmerking:

  1. Laat die pilletjes maar achterwege! ;-)

    Heel veel plezier en succes!!!

    Groeten,
    Dries en Valerie

    BeantwoordenVerwijderen